Kapitalizmus újrahasznosítva! Megmutatjuk, hogyan érdemes felelősen és vállalhatóan sikerre vinni cégeket, hogy közben a társadalom és környezetünk is jól járjon.
Hogy mik az igazán fontos értékek az életben, azt gyakran csak tragédiák és krízishelyzetek után képes felismerni az ember. Így volt ezzel Szilágyi Gábor is, a Lizzy Card vezetője, aki két éven belül két üzlettársát is elvesztette. Ebben az epizódban mesél élete legnehezebb időszakáról, arról, hogy milyen szerepet játszik az életében a hálanapló, vagy a hidegvizes fürdés. És azt is elmondja, hogy szerinte az öntudatosabb élet az üzleti döntéseinkre is jó hatással lehet.
Mindössze 22 éves volt, amikor 3 társával közösen megalapították a Munch ételmentő applikációt. Mára már 3 országban is jelenlévő startup elképesztő sebességgel és dinamikával növekszik. Azt mondja, a folyamatos növekedést, az abból származó pénzt pedig igenis lehet jóra használni. Sőt, kell is!
A világ ötven legkeresettebb modellje közül az egyik. Tizennégy éve a legnagyobb divatmárkák kampányarca, Tokio-London és New York között ingázik, egy éve pedig nem csak szupermodell, vállalkozó is. Nem akarja az egész világot meghódítani, de szeretné, ha idővel Európa-szerte ismert lenne a márkája.
Nagy György, a Sigma Technology Magyarország első embere a kollégáira fókuszál, velük akar profitot termelni. Nem akar tökéletesnek tűnni és abban hisz, hogy a közösségnek van teremtő ereje, így a csapatával azon dolgozik, hogy értéket állítsanak elő, mert az termeli a profitot. Ebben az epizódban, válságról, növekedésről, minőségről, kishitűségről, a hosszútávúságról lesz szó.
Tizenkét évvel ezelőtt voltak olyanok, akik kinevették az ötletét, ő mégsem adta fel. Mostanra a foglaljorvost.hu Magyarország egyik legnagyobb magánegészségügyi platformja lett, amely korszerűsítette az időpontfoglalás, a bejelentkezés lassú folyamatát. Straub Fannival mesél a fejlődéssel együtt járó kihívásokról, az imposztor-szindrómáról, mindarról ami hátráltathat egy vállalkozót a saját sikere megélésében.
Dr. Lelkes Orsolya közgazdász, társadalomkutató a Fenntartható hedonizmus című könyv szerzője új szemszögből vizsgálja meg azt, hogyan érdemes a boldogságról, a boldogulásról, és úgy általában a virágzó életről gondolkodnunk.
Góg Angéla food designerként és formatervezőként az ételeken keresztül kommunikál. Fenntarthatóságról, a menüsorok koncepciójáról, a küldetéséről és arról is mesél, miért érdemes nyitottan állni az új kulináris irányzatokhoz.
Kezdetben a magyarországi IKEÁ-t vezette, majd Ausztriában ő építette fel a HR szervezetet. Egy ponton mégis úgy döntött, másként szeretne élni. Árvai Eszter megalapította az Esterestet, hogy emberközpontú vállalat-és szervezetfejlesztéssel foglalkozhasson.
A tudatos bőrápolásban és az edukációban hitt, ezért adta magát a dolog, hogy ezen irányelvek mentén felépít egy közel 2 milliárd árbevételű céget Rácz Judit. A Geek&Gorgerous alapítója meséli el sikerének történetét.
Miután megküzdött a rákkal, más direktívák mentén hozta meg döntéseit, s úgy tűnik, jól tette. Feladta a jogi pályát, majd Balatonalmádiban megnyitotta a négy évszakos vegán éttermét, a Veganeeta-t. Azt mondja, hogy a tápláló ételek mentén kapcsolódik a vendégeihez. Szerinte a gondoskodás nem csak jó brand, hanem rengeteg életerőt is ad. Ez igazolja ez a beszélgetés is.
A covid lezárások idején döntötte el, hogy optikai vállalkozást indít. Egy olyat, amilyennel korábban nem találkozott. Mára 250 milliós forgalmú céget irányít. Flórián Fanni és cége története.
Ebben az epizódban Agárdi-Nyárai Andrea és Agárdi Viktor a vendégünk. Elképesztő őszinteséggel mutatják meg, hogyan fonódik össze az üzlet és a magánélet, milyen nehéz döntéseket hoz és milyen alázatot követel.
Ebben az epizódban arról lesz szó, mekkora felelőssége van a reklámnak. Lehet-e tudatos és értékorientált egy olyan iparág, ami a fogyasztásra ösztönöz? Erről beszélget Pistyur Veronika Sásdi Helgával, a Publicis Group Hungary vezetőjével, aki az egyik legbefolyásosabb magyar médiaszemélyiség.
Ebben az epizódban Takács Zoltánnal a Bake My Day pékség alapítójával beszélget Pistyur Veronika arról, hogy miért nem kell megijedni a megváltozott munkaképességű emberek alkalmazásától.
A Re-Business bónusz epizód témája a foci és az üzlet kapcsolata. Az apropót a katari vébé adja, ami több tekintetben is a vébék között is különleges. Mit jelent a sportwashing? Mennyire zöld a foci? Miért nem követi a biznisztrendeket, és mikor lesz változás? Erről beszélget Pistyur Veronika Moncz Attila szakértővel, a Sport Tv főszerkesztő-helyettesével.
Ebben az epizódban a vehemens posztjairól, előadásairól híres Füredi Júlia a vendég, aki 27 évnyi alkalmazotti lét után döntött úgy, kilép a semmibe és vállalkozó lesz. A munkahelyi pszichológiai biztonságról és a vállalkozói létről kérdezte Pistyur Veronika.
Polgár András több mint tíz évvel ezelőtt döntötte el, hogy a napi szükségletein felül minden pénzét jótékony célra fordítja. De miért tett így? Erről beszélget Polgár Andrással Pistyur Veronika.
Ebben az epizódban Semsei Rudolf, a Budapest Party Service, a Vakvarjú étterem ügyvezetőjével beszélgetünk a szerethető munkahelyről, a megfelelésről, az utódlásról és persze, milyen kihívásokkal küzd egy étterembirodalom.
Ebben az epizódban annak járunk utána, hogyan lehetne a filmipart zöldíteni. A vendégek a Greeneyes két alapítója, akik elmondják, hogyan lehet kevesebb szemét egy nagyköltségvetésű film forgatásán.
Ebben az epizódban az iskolaalapításról lesz szó, merthogy egyre többen vágnak bele. Pistyur Veronika erről beszélget Ahogy Baráth Barna, aki Baliról hozta a Real School Budapest mintáját. Nem a tárgyi ismeretanyag leadása a cél, hanem a projekteken keresztül tanulják meg a vállalkozói, környezettudatos gondolkodást és az ehhez kapcsolódó kézségeket.
Ebben az epizódban azt a pillanatot járjuk körbe, amikor a cégtulajdonos felismeri, egyedül nem bírja, kell menedzsment. Hogyan lesz a vezetőből vezetőségi csapattag? Erről beszélget Pistyur Veronika Ludwig Klárával, a Jókenyér alapítójával, aki 27 éve elhozta hazánkba a német kenyérkultúrát.
Ebben az epizódban Chikán Attila akadémikus, közgazdász a vendég, aki nemrég bővítette híres Vállalatgazdaságtan című könyvét. Mégpedig olyan aktuális témákkal, mint a vállalatok társadalmi felelősségvállalása vagy a fenntarthatóság. A szemlélet-változásról és a kapitalizmusról beszélgettünk.
Ebben az epizódban Debreczeni Barnabás a vendég, aki néhány hónapja kiszállt a bizniszből és a családjával együtt Balira költözött. Szó lesz az okokról, a kriptóról és hogy miért akarja megváltani a világot.
Ebben az epizódban arról lesz szó, hogyan lehet civil szervezeteket professzionálisan működtetni. Forgács-Fábián Sárával, az Amigos a gyerekekért alapítvány megálmodójával beszélget Pistyur Veronika az általa kitalált social startup menedzsmentről.
Ebben az epizódban arról lesz szó, hogyan lesz a vízióból stratégia. Hogyan alakul át egy vállalkozás tudatos vállalattá? Pistyur Veronika erről beszélget a Billingo alapítójával és vezetőjével, Sárospataki Alberttel, aki nagyon tudatos üzletember, aki képes egészen váratlan fordulatokra, igazi meglepetésekre.
Ebben az epizódban egy családi vállalkozás átadásáról lesz szó, amiről a Dallas filmsorozat is eszünkbe juthat. Hollmann Lili Hollandiában tanult szervezetpszichológiát, amikor közölték vele, hogy vagy eladják a céget vagy beavatkozik. Hogy mihez kezd valaki egy ilyen céges örökséggel, céges kultúrák összecsapásával huszonpár évesen, erről beszélgetett Pistyur Veronika a Zábrák kútfúró és környezetvédelmi cég vezetőjével.
Halácsy Péter és az általa társalapított Budapest School több mint izgalmas vállalkozás: egyszerre szeretne profitot termelni, társadalmi hatást kiváltani és a mai gyerekek számára optimális oktatást biztosítani.
Az epizód vendége Csányi Gabriella befektető és vállalkozó, aki négy év alatt hatodik vállalkozását indította el. Szó lesz a vagyonról, értékrendről és természetesen nem kerüljük meg azt sem, hogy az ország egyik leggazdagabb családjában nőtt fel.
Ebben az epizódban arról lesz szó, hogy a világ egyik legszennyezőbb iparága, a divat, hogyan lehetne mégis környezetkímélőbb és fenntarthatóbb. Pistyur Veronika beszélgetőtársa Maróy Krisztina, a Glamour magazin főszerkesztője.
Ebben az epizódban arról lesz szó, hogy ha valaki menedzser cégvezető, akkor milyen alapelvek szerint dönt, építi a csapatát. Erről pedig Buday Bencével, a Share Now ügyvezetőjével beszélget Pistyur Veronika.
Az üzleti siker nemcsak a pénzről szól, a verseny nem azt jelenti, hogy mindenáron le kell győzni a többieket, a kapitalizmus pedig nem szükségszerűen kizsákmányoló. Pistyur Veronika vezetésével a Re-Business podcastban megmutatjuk, hogyan érdemes felelősen és vállalhatóan sikerre vinni cégeket, hogy az közben a társadalom és a könyezet számára is hasznot hozzon.
Előbb-utóbb mindenkiben kialakul az a látásmód, hogy vissza kell adni az elért üzleti sikerekből a társadalomnak - vallja Jaksity György. A Concorde Értékpapír elnökével az üzleti vízióról, etikus működésről beszélgettünk, majd Tóth Guszti, az Igazi Oliva alapítója mesélte el, miért döntött egy fenntartható üzleti működés mellett.
Nem mindegy milyen iparágban tevékenykedünk, vagy hogyan szerezzünk profitot. Arról hogy miként lehetnek az üzleti vállalkozások a pozitív társadalmi változások eszközei, Deák Györggyel, a B-Corporation minősítéső Biofilter vezetőjével beszélgetünk. Pozsonyi Gábor pedig elmeséli, miért döntött úgy bankárként, hogy megmutatja, a társadalom számára hasznos módon is lehet pénzt befektetni.
Lehet-e igazi közösséget építeni egy olyan szektorban, ahol mindenki a túlélésért küzd? Erről beszélgetünk Bánhalmi Katával, a felelős gasztronómiai vállalkozásokat segítő Piqniq Budapest társalapítójával. A műsor második vendége pedig Gál-Berey Tünde, a Villámfordítás alapítója, aki a felvilágosodása pillanatát idézi fel.
Győztesen vagy elégedetten tér haza a nap végén egy jó vezető? A felelős irányítás ismérveiről Gauder Milánnal, a Mastercard globális kártyaelfogadásért felelős vezetőjével beszélgetünk, majd Bárdos András egykori tévés, jelenleg könyvkiadóvezető árulja el, ő miért döntött úgy, hogy változtat munkamódszerén.
Ebben a részben arról lesz szó, hogy mennyire kell egy cégnek transzparensnek lenni, és nem abban az értelemben, hogy mindenki tudja, ki a vállalkozás tulajdonosa. Hanem, hogy mennyire érdemes bevonni a munkavállalókat a döntésekbe. Vendégünk Gazsi Zoltán, az Eisberg Hungary ügyvezetője, majd Tomán Szabina meséli el élete fordulópontját.
Hogyan közelít a profithoz az emberközpontú gazdaság? Mit ad a pénz, a profit a cégeknek? A témáról Baritz Sarolta Laura közgazdásszal, domonkos rendi nővérrel beszélgetünk, majd Köves Alexandra, a Corvinus docense mesél a nem növekedés modelljéről.
Ebben a részben a munkavállalói jóllétről lesz szó. Mit nyer azzal az üzlet, ha azt mondjuk, a dolgozó nem nekem, hanem értem dolgozik. Erről beszélgetünk Prohászka Ottóval, a Tutti Élelmiszeripari Kft. tulajdonosával, aztán Hampuk Richárd, a Betone Studio egyik alapítója mesél arról, nála mikor és miért jött el a változtatás igénye.
Ebben az epizódban bebizonyítjuk, hogy tényleg megéri máshogy csinálni. Hogy a profitszerzés mellett megfér a társadalmi felelősségvállalás is. Vendégünk Kürti Gábor, a Hajtás Pajtás ügyvezetője. A műsor második vendége Tóth Diána, a Farmer lánya blog alapítója, aki elmeséli neki mit jelent a változtatás.
Hogyan képzeli a vállalkozás jövőjét egy fiatal üzletember? Hogyan kezd vállalat fel- vagy átépítésébe? Pistyur Veronika Schiller Márkkal beszélget, aki háromgenerációs családi vállalkozásként édesapjával és nagyapjával közösen vezeti a Schiller Autóházat. A műsor második felében Bogár Márk, a Sárréti Chilifarm marketingvezetője mesél fordulópontjairól.
Hogyan vonuljon vissza egy tulajdonos? Hogyan kezlje a helyzetet az utód? Erről beszélgetünk a Gerbaud két ügyvezetőjével, anyával és a lányával, Pintér Katalinnal és Niszkács Annával. A műsor második vendége Radisics Milán díjnyertes fotós, művész, grafikus, aki élete fordulópontjairól mesél.
Szeptember 21-én, kedden indul a Re-Business podcast második évada. Még több felelős üzleti történettel, még több inspirációval, még több remek beszélgetéssel.
Milyen tudásra van szükség a sikerhez? Van-e lehetősége és mi lehet az alapja a megújuló kapitalizmusnak? Pistyur Vera erről beszélget Simó Györggyel, a Day One Capital ügyvezetőjével.
Mitől lesz egy cég zöld? Elég-e ha egy üzleti szereplő környezettudatos, vagy ennél több kell? Erről faggatja Szűcs-Winkler Róbert fenntarthatósági specialistát Pistyur Veronika.
Lehet-e egy alapítványt sikeres kkv-ként bizniszként működtetni? Erre ad választ a Világszépe alapítvány két vezetője, majd Árvai Péter meséli el élete fordulópontjait.
Ha a kapitalizmus megújításra szorul, akkor a keleti filozófiák alkalmazása segítheti a megújulást? A Zhao Zhou teaház vezetőjével beszélgettünk, majd Tkacsik Márta mesélte el, miért szállt ki az üzleti tanácsadói világból.
A tudatos, tisztességes vállalatok nem csak megbecsülik a munkavállalókat és a partnereiket, hanem a pénzügyeket tisztán kezelik. Fehér Gyula kockázati tőkebefektető elárulja, ő hogyan viszonyul a pénzhez!
A “kitermel, előállít, leselejtez” modellre épülő jelen, biztosan látszik, hogy nem fenntartható a jövőben. A körforgásos gazdaság lehet a megoldás? A téma világhírű magyarja Tom Szaky megmondja!
Hogyan válthatók forintra az olyan értékek, mint az innováció, a sokszínűség és a hosszú távú gondolkodás. Pistyur Veronika erről beszélget Árvai Péterrel, a tisztességes, nyitottságra építő cégvezetés szószólójával.
Életképes-e, ha valaki nem adományokból, hanem egy termék vagy szolgáltatás értékesítéséből akarja finanszírozni szociális problémák enyhítését. A társadalmi vállalkozásokról Kalmár Anna, az Adnijóga alapítója mesél.
Lehet-e üzletileg is sikeres egy kritikus értelmiségi közösség kinevelése? Megélhet-e a piacról egy progresszív oktatási modell? Zeitler Ádám, a Milestone Intézet társalapítója elmondja, ők mire jutottak.
A tudatos, fenntartható üzleti működés egyre népszerűbb a világon és itthon is több cég vallja, hogy a pénzügyi sikerek mellett a társadalmi célok és a hasznosság a működésük része. A Re-Business podcast harmadik évadában szó lesz a hazai tudatos céges mentalitás terjedéséről, az etikus marketingről és az esztétikus kapitalizmusról is. Hallgassátok, gondolkodjatok és cselekedjetek!
Ebben az epizódban egy kicsit visszamegyünk a start mezőre, és megpróbáljuk megfejteni, hogyan is van értelme a kapitalizmusnak. Pistyur Veronika beszélgetőtársa Lakatos Péter, aki többek között a Videoton Holding társtulajdonosa, a Forbes-lista szerint pedig az ország 17. leggazdagabb embere.
Ebben az epizódban azt járjuk körbe, beszélhetünk-e egyáltalán az etika és a marketing kapcsolatáról. A műsor vendége Nagy Bálint, aki már a rendszerváltás előtt is marketinges volt, később több multinacionális cégnél dolgozott, végül inkább a katedrát választotta és az etikus marketing alapjait tanítja.
Elolvasom
Műsorvezető
Pistyur Veronika szerint érdemes hosszú távon és érték alapon céget építeni. És ezt a Re-Business podcastben be is bizonyítja. A gazdasági élet meghatározó gondolkodóival, üzletembereivel arról beszélget, hogyan érdemes vállalkozni, cégeket vezetni, meg úgy általában: dolgozni.
Weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legrelevánsabb élményt nyújtsuk azáltal, hogy emlékezünk a preferenciáira és ismételt látogatásokra. Az „Összes elfogadása” gombra kattintva hozzájárul az ÖSSZES süti használatához. Azonban felkeresheti a "Cookie beállítások" menüpontot, és ellenőrzött hozzájárulást adhat. a
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Analytics" category .
cookielawinfo-checkbox-functional
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Necessary" category .
cookielawinfo-checkbox-others
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Others".
cookielawinfo-checkbox-performance
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Performance".
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Cookie
Duration
Description
S
1 hour
Used by Yahoo to provide ads, content or analytics.
sp_landing
1 day
The sp_landing is set by Spotify to implement audio content from Spotify on the website and also registers information on user interaction related to the audio content.
sp_t
1 year
The sp_t cookie is set by Spotify to implement audio content from Spotify on the website and also registers information on user interaction related to the audio content.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Cookie
Duration
Description
_ga
2 years
The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Cookie
Duration
Description
NID
6 months
NID cookie, set by Google, is used for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to mute unwanted ads, and to measure the effectiveness of ads.