Hírek

Ez egy misszió, ami pénzt is hoz

2022.12.01.


Background
share close

Kedden véget ért a Re-Business 4. évada. 10 példamutató üzletember, 10 téma, 10 érdekes gondolat. Most összeszedtük, a legfontosabb idézeteket és azokat az útravalókat, amiket Pistyur Veronika vendégei mondtak az egyes epizódokban.

Chikán Attila közgazdász

Nincs okom feltételezni, hogy a mai emberek kevésbé lennének kreatívok a megoldások keresésében, mint az őseink

Amit magaddal vihetsz: 

Azt már sokszor hallottuk, hogy egy új világrend van kialakulóban, de nagyon sok a bizonytalansági tényező. Chikán Attila akadémikus, közgazdász pontosított: egyelőre nem tudjuk, merre akarunk menni. Szerinte viszont vállalatok gondolkodásán azonban már látszik változás: más szempontok alapján kötnek üzletet. Például a költségek továbbra is fontosak, de a biztonság még fontosabb. 

Ludwig Klára, a Jókenyér alapítója

Sosem végeztünk agresszív sales tevékenységet, organikusan fejlődtünk, a misszió vitt minket előre és ez hozta a növekedést. 

Amit magaddal vihetsz: 

A Jókenyér tulajdonosát a milliárdos árbevétel ellenére most sem az anyagi javak motiválják, hanem az értékteremtés.Nem szakadt el a valóságtól az üzleti sikerek ellenére, a mai napig rendszeresen lemegy dolgozni a pékek közé. 

Baráth Barna, a Real School alapítója

Az egész iskola szóljon arról, hogy egy jobb világot csináljunk!

Amit magaddal vihetsz:

Lehet vállalatokat arra kötelezni, hogy csökkentsék a széndioxid-kibocsátásukat, de Baráth Barna szerint a fundamentális változásokat a mostani gyerekek generációja érheti el. És ez azon múlik, hogy milyen oktatást, neveltetést kapnak. A Real School Alapítója nem titkolja, hogy iskolát fenntartani nagyon nehéz, de kis dolgokon is múlik a változás, amihez elég egy méhkaptár is. 

Szemerédy Zsófia és Tordai Júlia, a Greeneyes alapítói

Ha meghívnak minket valahova, akkor az első kikötésünk hogy vonattal szeretnénk menni.

Amit magaddal vihetsz: 

Misszióból tudatos építkezéssel lehet profitáblis egy cég. Ha klímatudatosság, akkor érdemes nem utólag machinálni, hanem inkább előre, a büdzsébe beépíteni a környezetvédelmi költséget, ha azt szeretnénk, hogy gyerekeink is legalább egy olyan világban élhessenek, mint mi. 

Semsei Rudolf, a Budapest Party Service ügyvezetője

Én főnökként nem vagyok söröző partner

Amit magaddal vihetsz:

A legjobbak fognak életben maradni hosszú távon, mert értéket csak hosszú távon lehet építeni. Szerinte magától értetődő, hogy emberien szólunk a kollégákhoz és hogy áldozunk a jó munkahelyi légkörre. Mert mindezek mellett is lehet profitot termelni.

Polgár András mecénás, üzletember

Kényszeres tenniakarás van bennem, ez rémisztő dolog tud lenni, ráadásul bénít is. 

Amit magaddal vihetsz:

Nem kell mindig a világmegváltáson dolgozni, mert a kicsi dolgok is okozhatnak flowt. Egyre többen vannak olyanok Magyarországon is, akik belátják, hogy bőven elég amennyit megkerestek, és a vagyonuk egy részét jótékony célra fordítják. 

Füredi Júlia, szervezetpszichológus

Nem mindenkinek kell azonnal lépnie, de az önreflexiót gyakorolni mindenkinek kell. 

Amit magaddal vihetsz:

A vállalatvezetőknek is fel kell ismerniük, ha a dolgozók már nem motiváltak. De ekkor sem kell fenekestül felforgatni a céget, kis lépésekkel is elérhető a szerethető munkahely és a pszichológiai biztonság. 

Virág Judit galériatulajdonos

Ez egy olyan piac, hogy itt nagyon résen kell lenni

Amit magaddal vihetsz:

A legjobb befektetés az, ha megdolgozunk a bizalomért. És ez akkor is jó alap, amikor a családi vállalkozásban eljön a generációváltás. 

Takács Zoltán, a Be my bake pékség alapítója

Nem szerettünk volna előnyt kovácsolni abból, hogy nálunk megváltozott képességű emberek dolgoznak, sokáig senki nem is tudta, kik állnak a termékeink mögött. Ez egy misszió volt, már akkor is.

Amit magaddal vihetsz: 

Takács Zoltán is bizonytalan volt, hogy képes-e megváltozott munkaképességűekkel együtt dolgozni. De a stratégiája az volt, hogy nem kell félni az ismeretlentől, a nyitottság sokat segít, meg persze az is, ha igyekszünk nem elsőre ítélni. 

Sásdi Helga, a Publicis Group vezetője

Nálunk nem nagyon tudod, ha bejössz egy ilyen csetbe, hogy ki az ügyfél és ki az ügynökség, mert mi közösen dolgozunk

Amit magaddal vihetsz:

Az üzleti életben is beszélgetnünk kell.Egyenesen. Ne játszmázzunk, hanem egyszerűen mondjuk meg, mi a probléma. És persze hallgatni is tudni kell. Meghallgatni a másik felet.

Rate it
Előző bejegyzés