SPARK by Re-Business

Üzletelni csak felelősen és etikusan érdemes. Ahogy élni is. Ebben a podcastban Pistyur Veronika valódi példákon keresztül mutatja be, hogyan kell értékalapú üzleti megoldásokat létrehozni és sikerre vinni. 

Töltődj fel pozitív történetekkel és tedd gyakorlattá még ma! 

Most játszott: A kézzel készített termékek otthona: Etsy és az etikus üzletvitel (16)

A kézzel készített termékek otthona: Etsy és az etikus üzletvitel (16)

Biztosan sokan hallottatok már az Etsy-ről, és volt köztetek olyan is, aki már rendelt is onnan. Az online kézműves és vintage piacteret Robert Kalin, Chris Maguire és Haim Schoppik amerikai vállalkozók hozták létre még 2005-ben.

Az Etsy kezdettől nagy népszerűségre tett szert a gyűjtők, a kézműves termékek kedvelői és az egyedi alkotások után kutató netes vásárlók között. Bár az évek során sokat változott a cég és a menedzsmentje, de az eredeti szellemiségét máig megőrizte. A vállalat fennállása óta törekszik a fenntarthatóságra, a társadalmi felelősségvállalásra és az etikus üzleti gyakorlatok előtérbe helyezésére. Az Etsy etikus működésének egyik alappillére a kisvállalkozások támogatása azzal, hogy felületet biztosít nekik egy világméretű piac és vevőkör elérésére.

A környezeti lábnyomuk csökkentése érdekében is folyamatosan optimalizálják a saját működésüket. Fenntartható gyakorlatokra, és környezetbarát csomagolás használatára is ösztönzik eladóikat különböző kampányokon keresztül. Ezen felül a termékek beszerzési és előállítási módjának átlátható feltüntetése is mára alap elvárássá vált az oldalon.

Az Etsy korábbi vezérigazgatója Chad Dickerson egy 2013-as interjúban ezzel kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy „A nap végén minden tranzakció mögött egy valódi ember egy valódi tárgyat kap egy másik valódi embertől.  Ez mindenképp egzisztenciális megelégedést okoz a vevőben és az eladóban egyaránt.” A cég tehát esélyt ad és esélyhez is juttat sok szereplőt, akik a nagy rendszekhez nem tudnának vagy nem akarnak igazán kapcsolódni.

A vállalat jelenlegi vezetősége is eltökélt abban, hogy ezen a fejlődési úton maradjon, és ezt a konkurensekhez való hozzáállásuk is bizonyítja. Szerintük ugyanis „Minél többen tartják fontosnak a mikrotermelők, kis és lokális vállalkozások támogatását, és minél többen vásárolnak tőlük kézzel készített termékeket, a világ csak annál jobb hely lesz.”


https://www.etsy.com/

https://en.wikipedia.org/wiki/Etsy 

Chad Dickerson

Re-Business 


A műsorvezetője Pistyur Veronika.

A showrunner Orsós Lajos.

A zenei- és utómunka szerkesztő Kozma Ádám.

A kreatív producer Román Balázs, a producer pedig Hampuch Richárd.

Kattints és Iratkozz fel a hírlevelünkre

További műsoraink a betone.hu-n

Facebook: Betone

Instagram


Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices