Van megoldás a világban kialakult egyenlőtlenségek kezelésére
Marc Benioff 1999-ben kibérelt egy kis lakást San Franciscoban, felvett pár embert és azt mondta nekik: “Olyan céget fogunk építeni, amiben minden egyes nap jól érezzük magunkat.” Felépítették a Salesforce nevű céget, ami ma a Fortune magazin listáján top 10-ben van és rendszeresen bekerül a világ 100 legjobb munkahelye listára is. Benioffban nem csak az a különleges, hogy volt egy jó ötlete és meg is tudta valósítani, hanem az is hogy volt egy víziója arról, hogyan érdemes céget építeni. Már az alapításkor megfogalmazta azt a 4 dolgot, amit fontosnak tart. Ilyen volt a bizalom, a felhasználók elégedettsége, az innováció, és a jótékonyság fontossága. Mindezt 1999-ben, amikor fenntartható, tudatos kapitalizmusról még elvétve beszéltek. Kitalálta az 1-1-1 modellt, ennek az a lényege hogy cége, a Salesforces minden évben a saját tőkéjének 1%-át, az idejének 1%-t és a profit 1%-át jó célokra költi. Mára már több száz cég csatlakozott a kezdeményezéshez. Szerintem ha feltesszük magunknak a kérdést, hogy boldogít-e a pénz akkor lehet a válasz igen, csak kérdés hogy mire fordítjuk.
Benioff 2019-ben a New York Timesban publikálta híres az új kapitalizmusról szóló kiáltványát, amiben arra buzdítja a világ üzleti vezetőit, hogy helyezzék a profit elé az értelmet, mert ez az egyetlen módja annak, hogy a világban kialakult elképesztő egyenlőtlenségekkel kezdeni lehessen valamit. Benioff ezért az elszántságáért és megállíthatatlan világjobbító aktivitásáért is az egyik olyan vezető, akire mindig figyelek.
https://www.salesforce.com/company/marc-benioff-bio/
A műsorvezetője Pistyur Veronika.
A showrunner Orsós Lajos.
A zenei- és utómunka szerkesztő Kozma Ádám.
A kreatív producer Román Balázs, a producer pedig Hampuch Richárd.
Kattints és Iratkozz fel a hírlevelünkre
További műsoraink a betone.hu-n
Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices