SPARK by Re-Business

Üzletelni csak felelősen és etikusan érdemes. Ahogy élni is. Ebben a podcastban Pistyur Veronika valódi példákon keresztül mutatja be, hogyan kell értékalapú üzleti megoldásokat létrehozni és sikerre vinni. 

Töltődj fel pozitív történetekkel és tedd gyakorlattá még ma! 

Most játszott: Ron Shaich: Ma kell kitalálnunk, mi fog számítani holnap (16)

Ron Shaich: Ma kell kitalálnunk, mi fog számítani holnap (16)

Ron Shaich egy eredetileg művészeti diplomával induló üzletember, aki 2019 decemberében azzal került az üzleti magazinokba, hogy 7.5 milliárd dollárért eladta vállalatát, a Panera Bread-et. 

De kezdjük az elején: egyáltalán hogyan épít fel valaki egy gyorséttermi vállalkozást, amit aztán 7.5 milliárd dollárért tud eladni? Erre Ronnak egyszerű a válasza, bárcsak ilyen egyszerű lenne követni is: érj el versenyelőnyt, vagyis érd el, hogy a célcsoportod a te vállalkozásodat válassza a piac többi szereplőjével szemben. Ron filozófiája, hogy a mai nappal kell kitalálnunk, mi fog számítani holnap, és mindig egy lépéssel a versenytársak előtt kell járnunk. Hát ezt sokan próbálják utána csinálni vagy így csinálni.

A Panera az utóbbi 20 év egyik legsikeresebb gyorsétteremlánca lett, mert Ron felismerte, amit a legtöbb versenytársa nem: hogy a gyorséttermi fogyasztók közül háromból egy úgy érzi, nem tisztelik meg azzal, hogy jó minőségű termékeket adnak el számára, és maga a gyorséttermi fogyasztás is degradáló terminus. Ezért úgy döntött, a Panera más lesz: organikus termékeket fog kínálni, melyek etikus forrásból érkeznek. Célul tűzték ki például, hogy csak szabadtartású tojásokat használnak fel, illetve az évek során egyre több teljesen növényi alapú szendvics, pizza és egyéb termék került a palettájukra. 2010 és 2019 között több városban is üzemelt a Panera Cares, ami egy pay-it-forward és pay-what-you-can lánc volt, illetve az évek alatt összesen közel 100 millió dollár értékű el nem adott terméket adományoztak különböző helyi jótékonysági szervezetek segítségével. A Panera túlszárnyalta népszerűségben például a Starbucksot is, ám végül 2019-ben Ron úgy döntött, eladja a vállalkozást. 

Ennek fő oka valójában egy aggodalom volt: úgy látta, a világpiac egyre kevésbé tud hosszútávban gondolkodni, minden rövidtávra optimalizálódik. 

2019 decembere óta Ron egy befektetési vállalat, az Act III vezetője, és olyan vállalatok tartoznak a portfóliójába, mint a Tatte Bakery&Cafe, a Cava, illetve a Life Alive Organic Café, fő célja pedig, hogy újra divatba hozza a hosszú távú gondolkodást. Ezekben a cégekben az a közös, hogy fenntartható módon igyekeznek gyorsan, finom termékeket biztosítani a vevőknek anélkül, hogy a pejoratív gyorséttermi címkét magukra aggatnák.

https://www.ronshaich.com/

https://www.panerabread.com/en-us/home.html 

https://www.linkedin.com/in/ronshaich/

https://en.wikipedia.org/wiki/Ron_Shaich

https://en.wikipedia.org/wiki/Act_III 

Re-Business 


A műsorvezetője Pistyur Veronika.

A showrunner Orsós Lajos.

A zenei- és utómunka szerkesztő Kozma Ádám.

A kreatív producer Román Balázs, a producer pedig Hampuch Richárd.

Kattints és Iratkozz fel a hírlevelünkre

További műsoraink a betone.hu-n

Facebook: Betone

Instagram

Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices