SPARK by Re-Business

Üzletelni csak felelősen és etikusan érdemes. Ahogy élni is. Ebben a podcastban Pistyur Veronika valódi példákon keresztül mutatja be, hogyan kell értékalapú üzleti megoldásokat létrehozni és sikerre vinni. 

Töltődj fel pozitív történetekkel és tedd gyakorlattá még ma! 

Most játszott: “Csak a legjobb az elég jó” (16)

“Csak a legjobb az elég jó” (16)

A játék örömén túl, jóval messzebbre mutat a LEGO népszerűsége, mint ahogy azt először gondolnánk. A legkisebbek mellett a szülők, sőt a készségfejlesztő pedagógusok körében is igen nagy népszerűségnek örvend, hiszen egyszerre fejleszti a kreativitást és a problémamegoldó képességet. Már a hatvanas években voltak olyan tanárok, akik LEGO-kockákat is felhasználtak a tananyag közérthetőbb átadásához, a nyolcvanas években pedig a cég felismerve azt, hogy milyen lehetőségeket rejtenek oktatási eszközként is játékaik, megalapították a LEGO Educational Products Department-et. A divízió kifejezetten óvodákat és iskolákat célzó játékokat fejleszt, de nem ez az egyetlen edukatív kezdeményezésük. A dán építőjáték gyártó 2015-ben mintegy négymillió font-al támogatta a Cambridge-i Egyetem egyik kutatását, amelyben az oktatás-fejlesztés különböző lehetőségeit vizsgálták. És, hogy mire vezethető vissza a cég világhódító története?

A LEGO-építőkockákat Ole Kirk Kristiansen nevű dán asztalosnak köszönhetjük. 1932-ben, az éppen tomboló gazdasági válság arra ösztönözte a mestert, hogy olcsó, de jól használható termékeket állítson elő, ezért fajátékok mellett létrákat, de még vasalódeszkákat is készített. Ezer szállal kötődött a játékokhoz és elvakultan hitt az ötletében, amely szerint a gyerekek kezébe vétek nem kiváló minőségű termékeket adni. Olyannyira gondolta komolyan ezt, hogy kirakott egy táblát is üzeme falára, amelyen az szerepelt, hogy “Csak a legjobb az elég jó”. 

1942-ben, a II. világháború kellős közepén aztán porig égett Kristiansen műhelye, de hamar újraindította a termelést. 

A LEGO-kockák ma is ismert alapanyaga, a műanyag már Dagny Holm nevéhez fűződik, aki 1930-tól kezdve igyekezett ellesni mindent az alapító Kristiansen-től. A cég vezető modelltervezőjeként 1986-ig szüntelenül alkotott. 

A vállalat máig családi tulajdonban van. A jelenlegi CEO, Ole Kirk Kristiansen unokája büszke arra, hogy tavaly 9.8 millió gyermeket tudtak bevonni tanulás-ösztönző tevékenységükbe, és kétmillió rászorulót ajándékoztak meg játékaikkal. Legalább ennyire fontos számukra a fenntartható fejlődés, amelynek jegyében csak az elmúlt egy évben, két széndioxid-kibocsátás mentes gyárat hoztak létre. A cég a 90. Születésnapját azzal ünnepelte, hogy 900 millió dán koronát (ez nagyjából 4,7 milliárd forint) ajánlott fel civil szervezetek számára, akik könnyebb életkezdéshez segítenek nem szerencsés körülmények közé született fiatalokat. 


https://education.lego.com/en-us/ 

https://www.lego.com/en-us/aboutus/lego-group

https://www.lego.com/en-us/history/articles/ole-kirk-kristiansen-s-childhood-and-youth 

https://www.lego.com/en-us/history/articles/b-dagny-holm?locale=en-us&consent-modal=show&age-gate=grown_up 

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Lego_Group

https://www.linkedin.com/company/lego-group/

Re-Business  



A műsorvezetője Pistyur Veronika.

A showrunner Orsós Lajos.

A zenei- és utómunka szerkesztő Kozma Ádám.

A kreatív producer Román Balázs, a producer pedig Hampuch Richárd.

Kattints és Iratkozz fel a hírlevelünkre

További műsoraink a betone.hu-n

Facebook: Betone

Instagram

Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices