BETONE SELECTION
Az algoritmusok helyett a Betone lelkes szelektorai válogatják neked össze a legjobb podcasteket.
Minden szempontból brutálisat nőtt a podcast Magyarországon. Rengeteg a hallgató, a műsor és egyre több a hirdetés is – derült ki az IAB Hungary podcastekkel foglalkozó eseményén, ahol Román Balázs a Betone egyik alapítója, az IAB Hungary Audió Munkcsoportjának vezetője mutatta be a legfrissebb kutatási adatokat.
“Bedurrant a magyarországi podcast médiapiac és ez a lendület minden bizonnyal idén tovább folytatódik” – ezzel az optimista kijelentéssel kezdte a podcast médiapiac és a fogyasztói kutatás bemutatásáról szóló prezentációját Román Balázs.
A “Megint beszélnünk kell a podcastekről!” című esemény közel százfős közönsége előtt tartott nyitóelőadás elején a podcast hirdetési piac brutális növekedéséről volt szó. A digitális média piaci eredményeit bemutató, önbevallásos és amúgy március végén bemutatott IAB Adex-ben a podcast médiacégek reklámbevételét is számolják, ebből derült ki, hogy 2022-ben a digitális audióban érdekelt cégekhez 425 millió forint reklámpénz folyt be, ami 121 százalékos növekedés 2021-hez képest.
A prezentáció további részében a podcast hallgatóiról volt szó. Az IAB Hungary az NRC piackutató céggel közösen újra készített egy reprezentatív kutatást. Az egyik legfontosabb eredmény, a hallgatók és a hallgatással töltött idő növekedése.
Nagyjából 1,5 millió magyar (az internetezők 20 százaléka) hallgat heti rendszerességgel podcastet, ez a szám két éve még csak 800.000 fő volt, ami 87%-os növekedést jelent. Ráadásul nem csak többen vannak a rendszeres hallgatók, de sokkal több időt töltenek műsorok hallgatásával, jelenleg heti 5,6 órát (2021-ben még csak 3,6 órát).
Miközben sokkal több vannak, akik hetente podcastet hallgatnak a közönség nemhogy nem hígult fel, de még értékesebbé vált a hirdetők szempontjából. Az internetező átlag lakossághoz képest a podcasthallgatók között kimagasló a 18-29 évesek, a városiak és a legmagasabb jövedelmi szegmensbe tartozók aránya.
A kutatás vizsgálta a reklámokkal kapcsolatos hozzáállást is. Ebből az derült ki, hogy a podcast hallgatói pontosan tisztában vannak azzal, hogy a műsorgyártás, a tartalom pénzbe kerül és ha ők nem fizetnek, akkor reklámoknak kell eltartaniuk a műsorokat.
A heti rendszeres hallgatók 83 százalákát nem zavarja, ha egy műsornak a támogatóját megemlítik a műsorban, 72 százalékot nem zavarja, ha reklám jelenik meg egy műsor előtt és 55%-ot az sem, ha többször van reklám egy műsorban.
A reklámokat nemcsak elfogadják, de annak hatására a heti rendszeres hallgatók 50 százaléka már volt hogy utánanézett a terméknek, vagy vásárolt is.
Román Balázs előadását a végén egy mondatban is összefoglalta, ami így hangzott: 1,5 M jellemzően fiatal, városi, jómódú magyar, hetente 5,6 órán keresztül, teljes figyelemmel hallgat podcast tartalmakat. Közben nem csinál olyat, ami a gondolatait eltérítené a műsortól és elfogadja az ebben a közegben otthonosan és illedelmesen viselkedő reklámokat, sőt vásárol is ezek hatására.
A kutatás részletes eredményei a május végén megjelenő és az IAB Hungary oldaláról ingyenesen letölthető Podcast Insight Hungary című kiadványban lesznek majd benne.
Az algoritmusok helyett a Betone lelkes szelektorai válogatják neked össze a legjobb podcasteket.
Hampuch Richárd – producer
Román Balázs – kreatív producer
1122 Budapest,
Városmajor utca 26/b
Betone.hu Podcast - Shows & Business
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Analytics" category . |
cookielawinfo-checkbox-functional | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Necessary" category . |
cookielawinfo-checkbox-others | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Others". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Performance". |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
S | 1 hour | Used by Yahoo to provide ads, content or analytics. |
sp_landing | 1 day | The sp_landing is set by Spotify to implement audio content from Spotify on the website and also registers information on user interaction related to the audio content. |
sp_t | 1 year | The sp_t cookie is set by Spotify to implement audio content from Spotify on the website and also registers information on user interaction related to the audio content. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_ga_5D0NKKBTEX | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
NID | 6 months | NID cookie, set by Google, is used for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to mute unwanted ads, and to measure the effectiveness of ads. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
COMPASS | 1 hour | No description |
loglevel | never | No description available. |