Ganz József a zseni, akit elfelejtett a hazája
Rögtön az elején tisztázzuk, hogy ennek a Ganznak a véletlen névazonosságon kívül semmi köze nincs ahhoz a GANZ-hoz – azaz a mindenki által ismert GANZ-MÁVAG vagon-és gépgyártó üzemhez. Hogy mit […]
Jómódú értelmiségiek hallgatják a Betone podcastjait
Hallgatói kutatást készített a legnagyobb elérésű hazai podcast médiacég, a Betone, amiből kiderült, hogy a hallgatók jelentős többsége értelmiségi, fiatal, főleg nagyvárosokban lakik és fejlődni, tanulni szeretne a podcastek hallgatása által.
Saját hallgatóit szerette volna jobban megismerni a Betone podcast médiacég, ami az IAB (Interactive Advertising Bureau) USA által elismert és elfogadott statisztikák szerint, audio platformokon, havonta átlagosan 1,2 millió meghallgatással, havonta átlagosan félmillió elért hallgatóval Magyarország legnagyobb podcast médiacége.
A kutatásból a hallgatók legfontosabb demográfiai adatai mellett kiderül, hogy miért hallgatnak műsorokat, milyen körülmények között élnek, mivel töltik a szabadidejüket, hogyan dolgoznak, mit gondolnak az egészségi állapotukról, a pénzügyeikről és természetes az is, hogy miért választják rendszeres szórakozásként a Betone műsorait.
Az általános demográfiai jellemzők közül az egyik legszembetűnőbb eredmény, hogy kiderült a Betone műsorok hallgatói körében messze felülreprezentáltak az értelmiségiek. A válaszadók 70,5 százaléka felsőfokú végzettségű, 44 százalék budapesti, 17 százalék pedig magyarországi nagyvárosban él.
Mennyit, miért, hogyan?
A Betone hallgatói rendszeres podcast hallgatónak számítanak, 95 százalék hetente többször is elindítja a lejátszóját, a válaszadók több mint fele még ennél is elhivatottabb podcast-fogyasztó, 54 százalék napi rendszerességgel hallgatja a műsorokat.
Ahogy ez általában a hasonló kutatásokban is szerepelni szokott a hallgatók közlekedés (34%), sport (6%), házimunka (28%) és más fizikai munka ((8%) közben hallgatják a műsorokat.
Az is egyértelműen kiderült, hogy a Betone klasszikus podcast-hallgatók, azaz nem a videós platformokat részesítik előnyben, a válaszadók mindössze 8 százaléka mondta, hogy amennyiben van videós tartalom a podcasthez, akkor inkább a nézést részesíti előnyben.
A podcast alapvetően értelmes emberek értelmes időtöltése, amit az is igazol, hogy a Betone műsorok hallgatói azért hallgatnak podcastet, mert új nézőpontokat, új gondolatokat ismerhetnek meg (70%), szeretnek elmélyülni egy-egy témában (60%) és ezek a műsorok segítenek nekik abban, hogy jobban megismerjék a világot (65%) és új dolgokat tanulhassanak (60%). (A százalékos értékek azt jelenítik meg, amely állításokat magukra jellemzőnek érezték a válaszadók.)
Ilyen az élet
A kutatás számos kérdést feltett a hallgatók életmódjával kapcsolatban. Ebből kiderül, hogy a válaszadók jelentős többsége (71%) szellemi munkát végez, leginkább alkalmazotti státuszban (77%).
A Betone hallgatói abban is különböznek az átlagtól, hogy sokkal egészségtudatosabbak. A válaszadók fele hetente többször sportol, 43 százalék nyitott az új táplálkozási trendekre, 15 százalék pedig valamilyen speciális étkezési stílust követ (vegán, paleo, keto, stb.), a többség (56%) pedig ötös skálán négyesre vagy ötösre értékelte az egészségi állapotát még akkor is, ha eközben 42 százalék értékelte úgy, hogy eléggé stresszesek a mindennapjai.
A fentiek fényében nem meglepő, hogy a Betone műsorainak hallgatói viszonylag aktív társasági életet élnek, a többség (62%) havonta több alkalommal vagy sűrűbben eljár otthonról színházba, moziba, étterembe, szórakozóhelyre és persze sokat is olvasnak könyvet (20% naponta, 38% hetente többször).
Van pénz is
A Betone hallgatóiról általánosan elmondható, hogy jó anyagi körülmények között élnek. A válaszadók 39 százaléka havonta nettó 500.000 forint vagy e feletti bevétellel rendelkezik, ezen belül 10 százaléknál a havi nettó jövedelem az egymillió forintot is meghaladja. Ezt tetézi az adat, hogy a válaszadók 52 százaléka saját tulajdonú ingatlanban él, havonta többször szokott online vásárolni (67%), évente többször utazik külföldre (37%) és a válaszadók kétharmada (67%) úgy nyilatkozott, hogy tud félretenni.
Reklámok
A Betone hallgató emlékeznek a reklámokra. A válaszadók 82 százaléka nyilatkozott úgy, emlékszik arra, hogy a műsorban reklám hangzott el és mindössze 7,1 százalék mondta, hogy áttekeri a reklámot.
A műsorok környezetében elhangzó reklámok közül a Betone műsorok hallgatói a leginkább a Volvo, a Samsung, a Vodafone és a Generali márkákat tudták felidézni.
Betone podcastek
A kérdőívben az általános kérdések mellett természetesen a Betone podcast közösségről is kérdezték a hallgatókat. A válaszadók kétharmada erősen szimpatizál a Betone podcastekkel és 53 százalék biztosan ajánlaná barátainak és ismerőseinek ezeket a műsorokat.
A kutatás 2024 augusztus-szeptemberben hónapban zajlott, a kutatásban résztvevő válaszadókat a Betone saját felületein audió felhívásokban rekrutálta, a teljes kérdőívet 330-an töltötték ki.
Rögtön az elején tisztázzuk, hogy ennek a Ganznak a véletlen névazonosságon kívül semmi köze nincs ahhoz a GANZ-hoz – azaz a mindenki által ismert GANZ-MÁVAG vagon-és gépgyártó üzemhez. Hogy mit […]
Hampuch Richárd – producer
Román Balázs – kreatív producer
1122 Budapest,
Városmajor utca 26/b
Betone.hu Podcast - Shows & Business
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Analytics" category . |
cookielawinfo-checkbox-functional | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Necessary" category . |
cookielawinfo-checkbox-others | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Others". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Performance". |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
S | 1 hour | Used by Yahoo to provide ads, content or analytics. |
sp_landing | 1 day | The sp_landing is set by Spotify to implement audio content from Spotify on the website and also registers information on user interaction related to the audio content. |
sp_t | 1 year | The sp_t cookie is set by Spotify to implement audio content from Spotify on the website and also registers information on user interaction related to the audio content. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_ga_5D0NKKBTEX | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
NID | 6 months | NID cookie, set by Google, is used for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to mute unwanted ads, and to measure the effectiveness of ads. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
COMPASS | 1 hour | No description |
loglevel | never | No description available. |