Hírek

Betone Hallgatói Kutatás 2024

2024.12.03.


Background
share close

Jómódú értelmiségiek hallgatják a Betone podcastjait

Hallgatói kutatást készített a legnagyobb elérésű hazai podcast médiacég, a Betone, amiből kiderült, hogy a hallgatók jelentős többsége értelmiségi, fiatal, főleg nagyvárosokban lakik és fejlődni, tanulni szeretne a podcastek hallgatása által. 

Saját hallgatóit szerette volna jobban megismerni a Betone podcast médiacég, ami az IAB (Interactive Advertising Bureau) USA által elismert és elfogadott statisztikák szerint, audio platformokon, havonta átlagosan 1,2 millió meghallgatással, havonta átlagosan félmillió elért hallgatóval Magyarország legnagyobb podcast médiacége. 

A kutatásból a hallgatók legfontosabb demográfiai adatai mellett kiderül, hogy miért hallgatnak műsorokat, milyen körülmények között élnek, mivel töltik a szabadidejüket, hogyan dolgoznak, mit gondolnak az egészségi állapotukról, a pénzügyeikről és természetes az is, hogy miért választják rendszeres szórakozásként a Betone műsorait. 

Az általános demográfiai jellemzők közül az egyik legszembetűnőbb eredmény, hogy kiderült a Betone műsorok hallgatói körében messze felülreprezentáltak az értelmiségiek. A válaszadók 70,5 százaléka felsőfokú végzettségű, 44 százalék budapesti, 17 százalék pedig magyarországi nagyvárosban él. 

Mennyit, miért, hogyan?

A Betone hallgatói rendszeres podcast hallgatónak számítanak, 95 százalék hetente többször is elindítja a lejátszóját, a válaszadók több mint fele még ennél is elhivatottabb podcast-fogyasztó, 54 százalék napi rendszerességgel hallgatja a műsorokat. 

Ahogy ez általában a hasonló kutatásokban is szerepelni szokott a hallgatók közlekedés (34%), sport (6%), házimunka (28%) és más fizikai munka ((8%) közben hallgatják a műsorokat.

Az is egyértelműen kiderült, hogy a Betone klasszikus podcast-hallgatók, azaz nem a videós platformokat részesítik előnyben, a válaszadók mindössze 8 százaléka mondta, hogy amennyiben van videós tartalom a podcasthez, akkor inkább a nézést részesíti előnyben. 

A podcast alapvetően értelmes emberek értelmes időtöltése, amit az is igazol, hogy a Betone műsorok hallgatói azért hallgatnak podcastet, mert új nézőpontokat, új gondolatokat ismerhetnek meg (70%), szeretnek elmélyülni egy-egy témában (60%) és ezek a műsorok segítenek nekik abban, hogy jobban megismerjék a világot (65%) és új dolgokat tanulhassanak (60%). (A százalékos értékek azt jelenítik meg, amely állításokat magukra jellemzőnek érezték a válaszadók.)

Ilyen az élet

A kutatás számos kérdést feltett a hallgatók életmódjával kapcsolatban. Ebből kiderül, hogy a válaszadók jelentős többsége (71%) szellemi munkát végez, leginkább alkalmazotti státuszban (77%).

A Betone hallgatói abban is különböznek az átlagtól, hogy sokkal egészségtudatosabbak. A válaszadók fele hetente többször sportol, 43 százalék nyitott az új táplálkozási trendekre, 15 százalék pedig valamilyen speciális étkezési stílust követ (vegán, paleo, keto, stb.), a többség (56%) pedig ötös skálán négyesre vagy ötösre értékelte az egészségi állapotát még akkor is, ha eközben 42 százalék értékelte úgy, hogy eléggé stresszesek a mindennapjai.

A fentiek fényében nem meglepő, hogy a Betone műsorainak hallgatói viszonylag aktív  társasági életet élnek, a többség (62%) havonta több alkalommal vagy sűrűbben eljár otthonról színházba, moziba, étterembe, szórakozóhelyre és persze sokat is olvasnak könyvet (20% naponta, 38% hetente többször).

Van pénz is

A Betone hallgatóiról általánosan elmondható, hogy jó anyagi körülmények között élnek. A válaszadók 39 százaléka havonta nettó 500.000 forint vagy e feletti bevétellel rendelkezik, ezen belül 10 százaléknál a havi nettó jövedelem az egymillió forintot is meghaladja. Ezt tetézi az adat, hogy a válaszadók 52 százaléka saját tulajdonú ingatlanban él, havonta többször szokott online vásárolni (67%), évente többször utazik külföldre (37%) és a válaszadók kétharmada (67%) úgy nyilatkozott, hogy tud félretenni.

Reklámok

A Betone hallgató emlékeznek a reklámokra. A válaszadók 82 százaléka nyilatkozott úgy, emlékszik arra, hogy a műsorban reklám hangzott el és mindössze 7,1 százalék mondta, hogy áttekeri a reklámot. 

A műsorok környezetében elhangzó reklámok közül a Betone műsorok hallgatói a leginkább a Volvo, a Samsung, a Vodafone és a Generali márkákat tudták felidézni.

Betone podcastek

A kérdőívben az általános kérdések mellett természetesen a Betone podcast közösségről is kérdezték a hallgatókat. A válaszadók kétharmada erősen szimpatizál a Betone podcastekkel és 53 százalék biztosan ajánlaná barátainak és ismerőseinek ezeket a műsorokat. 

A kutatás 2024 augusztus-szeptemberben hónapban zajlott, a kutatásban résztvevő válaszadókat a Betone saját felületein audió felhívásokban rekrutálta, a teljes kérdőívet 330-an töltötték ki.

Rate it
Előző bejegyzés