Ray Anderson és az Interface: A fenntarthatóság forradalma a textiliparban (16)
Ray Anderson egy tradicionális vállalkozó volt. Aki szőnyegeket, textíliákat gyárt akkora tételben, ahogy azt Anderson cége, az Interface tette, nem is tud túl nagy úttörő lenni, legalábbis nem a fenntarthatóságban.
1994-ben aztán mégis azok lettek. Andersont saját bevallása szerint arcul csapta a világi életünk végessége, és elhatározta, hogy kiveszi részét a változásból. Az Interface azonnal és radikálisan, 82 százalékkal csökkentette a károsanyag-kibocsátását, bevezették a körkörös alapanyag-felhasználást, ezzel elindult Anderson másik öröksége, a Mission Zero. És a zéró itt tényleg nullát jelentett: nem használtak fosszilis energiát, nem termeltek szemetet, mindent újrahasznosítottak és nem használtak tiszta vizet sem.
Aztán ennél is tovább léptek, és a missziót kivitték a gyár falain túlra. Az Interface aktivistákat, tudósokat, hírességeket és üzlettársakat gyűjtött maga köré, hogy a nyilvánosság szintjére emeljék a törekvéseiket. A kézzelfogható eredményeiket tűzték zászlóra: a szemetet 92 százalékkal, a károsanyag-kibocsátásukat 95 százalékkal csökkentették, és a működésükhöz szükséges energia 98 százaléka megújuló erőforrásból származott. Mindeközben pénzügyi eredményeik nem csökkentek, sőt. A Beyond Zero mozgalom olyan ökoszisztéma építésébe fogott, amiben egyszerre kap helyet az edukáció és a konkrét tettek is.
Ray Anderson 2011-ben meghalt, de a cége azóta is profitábilisan működik. Erős példa arra, hogy mindig lehet változni. Nincs olyan, hogy túl késő. És tradicionális szektorokban is sikerülhet.
https://www.raycandersonfoundation.org/biography
https://betone.hu/shows/re-business/
A műsorvezetője Pistyur Veronika.
A showrunner Orsós Lajos.
A zenei- és utómunka szerkesztő Kozma Ádám.
A kreatív producer Román Balázs, a producer pedig Hampuch Richárd.
Kattints és Iratkozz fel a hírlevelünkre
További műsoraink a betone.hu-n
Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices